Gymnázium a SOŠ Rokycany ve spolupráci se Správou informačních technologií města Plzně uspořádalo již čtvrtý ročník žákovského hackathonu. Do víkendové soutěže zaměřené na vývoj softwarových řešení se zapojily žákovské týmy ze G+SOŠ Rokycany, SPŠE Plzeň a INFIS Plzeň. Akce proběhla za podpory Fakulty aplikovaných věd ZČU a firem CertiCon a.s., Eurosoftware s.r.o., SIT Port a RT Soft s.r.o.
V pátek 18. října odstartoval na G+SOŠ další ročník studentského hackathonu. Účastníci ze čtyř středních škol Plzeňského kraje čelili náročné výzvě. Organizátoři a partneři soutěže pro ně připravili několik variant zadání, žáci si mohli sami vybrat, jestli budou vytvářet VR únikovou hru, hororovou videohru, platformu pro kreslení elektrických obvodů, aplikaci pro ovocný a nanukový kiosek nebo výukový materiál pro kybernetickou bezpečnost. Při hledání vhodného řešení mohli žáci využít podporu odborníků z partnerských softwarových firem. Na splnění výzvy dostali žáci pouze 24 hodin, po jejich uplynutí představili výsledky své práce odborné porotě.
Jaroslav Burda, vyučující informatiky na G+SOŠ a jeden z organizátorů soutěže nám k tomu řekl: „Školní hackathon se letos dočkal svého 4. ročníku, a zdá se, že již můžeme hovořit o tradiční akci. Jsme nadšeni, že náš hackathon získává čím dál větší ohlas a stává se místem, kde se potkávají talentovaní studenti, firmy a odborníci z různých oborů. Úspěch této akce dokazuje, jak důležitá je podpora inovací a technického vzdělávání, Vedení školy se také aktivně zapojilo a poskytlo klíčovou podporu v organizačním zajištění akce. Jsme hrdí na naše studenty, kteří se s velkým nadšením věnují svým projektům a posouvají hranice kreativity, S takovým úspěchem se již nyní nadšeně chystáme na přípravu dalšího ročníku, který slibuje ještě větší zapojení partnerů a širší účast týmů z ostatních škol."
Porotu nejvíce zaujala aplikace pro ovocný kiosek vytvořená týmem INFIS (Střední škola informatiky a finančních služeb v Plzni). Druhé místo obsadili žáci G+SOŠ Rokycan - tým ve složení Jan Palma, Kristián Maas, Jaroslav Judl, Jakub Kašák vytvořil platformu pro kreslení elektrických obvodů. Také třetí místo patřilo domácím - žáci Petr Vacek, Kryštof Kugler, František Svoboda v soutěži představili unikátní návrh hororové hry v Unreal Engine.
https://www.sitport.cz/gsos-hackathon-2024/
https://www.fav.zcu.cz/cs/Partnership/partner_schools.html