Na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech jsme dokončili implementaci vysokorychlostní sítě WiFi 6, která se stala základem pro moderní, zážitkovou a projektově orientovanou výuku.
Díky této infrastruktuře mohou žáci simulovat reálné problémy měst a regionů a hledat jejich řešení v praxi. V rámci výuky pracují s připravenými pracovními listy a modelují scénáře zaměřené například na:
- odpadové hospodářství,
- environmentální zátěž,
- dopravní kolapsy a řízení dopravy.
Součástí projektu je také učebna IoT, ve které žáci modelují chytrou domácnost. Pomocí senzorů teploty, světla, pohybu či vlhkosti nastavují systémy tak, aby byla spotřeba energie a zdrojů co nejefektivnější. Žáci se učí pracovat s daty, vyhodnocovat je a optimalizovat navržená řešení.
Významnou roli hraje také virtuální realita (VR). Díky dvěma mobilním VR učebnám je možné VR flexibilně využívat napříč předměty:
- ve fyzice a chemii pro pochopení abstraktních jevů,
- v zeměpisu pro prostorové a environmentální souvislosti,
- v dějepise (například vzdělávací program GulagXR),
- nebo angličtině (například aplikace MLK: Now is the Time),
- při nácviku sebeobrany a dalších modelových situacích.
Ve výuce využíváme také výukové materiály a 3D aplikace, díky nimž je výuka postavena na principech zážitkové pedagogiky a aktivního učení.
Projekt Budoucnost výuky: IoT, VR a vysokorychlostní sítě na G+SOŠ je realizován s podporou Národního plánu obnovy a představuje demonstrativní ekosystém vzdělávání, který propojuje moderní technologie, reálné problémy a praktickou výuku připravující žáky na výzvy 21. století.
Fotogalerie
Budoucnost výuky na G+SOŠ: IoT, VR a vysokorychlostní sítě

